Csaba László: Meg kellene szüntetni a bolognai rendszert
Az, hogy egy hároméves tanulás után szerzett papírt diplomának mernek nevezni, az az egyetem teljes leértékelése – mondta a HVG-nek Csaba László közgazdász-akadémikus, a CEU egyetemi tanára.
Az, hogy egy hároméves tanulás után szerzett papírt diplomának mernek nevezni, az az egyetem teljes leértékelése – mondta a HVG-nek Csaba László közgazdász-akadémikus, a CEU egyetemi tanára.
Nincs diplomás túlképzés, a munkaerőpiac igényei nem mennek szembe a magyar felsőoktatással, és a bolognai rendszer bevezetése sem volt hiba – állítják az Eduline által megkérdezett oktatási szakértők, akik szerint a kormány jelenlegi oktatáspolitikája olyan tévhitekre épül, amelyek alapjaiban rengethetik meg a még működő rendszert.
A kormány felsőoktatási törvénytervezete ellentmond a nemzetközi trendeknek, a felvételihez szükséges két emelt szintű érettségi vizsga pedig a szegény családból származó diákok egyetemekre, főiskolákra való bejutását még nehezebbé tenné. A tervezet negatívan befolyásolja az elindult bolognai képzési folyamatot, árt Magyarország versenyképességének és a gazdaságnak, állítja Magyar Bálint, egykori kulturális- és oktatási miniszter, az Eötvös József Szabadelvű Pedagógiai Társaság nemrégiben megválasztott elnöke.
Az oktatásügyben a folyamatosság a legfontosabb, ha azonban négyévente teljesen új kritériumrendszert szabunk meg, a színvonal emelkedés helyett rombolás lesz — nyilatkozta a hvg.hu-nak Hiller István, volt oktatási és kulturális miniszter, szocialista politikus.
A mai felsőoktatási képzési rendszer magában hordozza a korábbi szisztéma sok hibáját, és sikerült importálni a kétszintű képzési rendszer számos problémáját is. Erről Pálinkás József, az MTA elnöke beszélt csütörtökön a fővárosban.